Tuesday, July 17, 2012

tutorial trace kartun guna Adobe Illustrator

Assalamualaikum, hai sebulan sekali kot aku update blog.. yela..buzy dengan tengok cerita korea. hari ni, aku baru lancarkan video untuk tutorial, macam mane nak trace atau melukis semula kartun dengan menggunakan Adobe Illustator. Yang ini aku menggunakan CS5. yang latest, CS6, lagi cun sebab serba hitam, macam profesional puye software. Tunggu ada rezeki, nak cube la yang itu.

Okey, pada siapa-siapa nak mencuba atau ingin belajar macam mane nak trace, boleh la tgk tutorial yang serba sedikit dari aku.. hanya menggunakan pen dan eyedrop tools sahaja. duration time 9 minit sahaja. sepatutnya, 27minit, aku cut dan pendek duration sebab apa? sebab youtube xnak panjang. duration hanya pakai 10 minit sahaja.

software yang gunakan untuk video ni ialah camtasia. software ni berbayar, dan aku telah membeli dengan fahmy pakar internet dan pemasaran. Aku kenal die pun masa mula2 aku join facebook 4tahun yang lepas.

okeyla, enjoy la. kalau sape2 xfaham tu, comment di bawah tu, nanti aku terangkan lebih terperinci. :)




p/s : kali ketiga buat video ni..uhuhu :)




3 comments: