Saturday, October 8, 2011

Trace Vespa/skuter!!

Trace ni lebih kurang kite follow balik desgin yang ada. Seperti kertas tracing yang sesuai untuk lukisan tu. Tapi kite trace dengan menggunakan komputer iaitu software adobe illustrator. Dengan penggunaan tool pen, kite sudah boleh melakar atau trace balik design yang ada.

Kalau rajin, trace, kalau malas, guna adobe photshop untuk dapat kan gmbr skuter aje. tp hasilnya seperti gmbr tu la, xberape sharp seperti trace di illustrator.

nak vespa tu aje nak di 'trace kan'
ni antara lukisan trace. gunakan tools pen. baru dapat ikut shape setiap inci skuter tu..
ni saya sudah colorkan semula skuter tu. dengan warna merah yg terang.
Di sini saya tukar kartun lain untuk diletakkan di atas skuter itu. ini la hasilnya, gabungkan skuter dan kartun yang sedia ada.
ini sebenarye design bunting 2x5ft. bukan kad kahwin. tp nanti saya adaptasikan design ini kedalam kad kahwin saya. :)
p/s : sebenarye, customer suh buat kereta dan motor, tp ada kawan kate, baik buat vespa dari motor. nampak cute ckit.. :))

4 comments:

  1. xde tutorial sket2 ker cik una...hehehehe...

    smart artwork tuh...

    ReplyDelete
  2. dark: nak tunjuk tutorial, tp masa xde. penuh dengan tempahan. insyallah, kalau ada masa saya tunjukkan. tp xtahu bile..uhuhu

    ReplyDelete
  3. best3 cantik........
    hasil dari saya yang tidak seberapa
    untuk aboh
    http://aempat.blogspot.com/2012/12/selamat-hari-lahir-cikgu-omar.html

    ReplyDelete