Wednesday, July 13, 2011

Pameran Gift & Premium di PWTC

Hari tu tak egat berape hari bulan, aku dan adek aku pergi ke satu exhibition di PWTC. Pasal gift and premium melibatkan supplier/peniaga dari seluruh Malaysia untuk berkampung di PWTC untuk memasarkan produk dan jualan mereka kepada orang ramai.

So aku g la, seperti biasa macam sebelum ni.. Perasaan pertama aku, excited la... erm.. tp more boring sebenarnya.. Tahun lepas paling best exibition ni. tp tahun ni, xbest langsung bagi aku..entah la..apa masalah aku tah hari tu..

Supplier xramai seperti tahun lepas, orang yang layan aku, macam malas nak layan..pandang aje..flyer xbagi.. die egat aku datang ni saje-saje kot.. dari gaya penampilan aku ni seperti wanita muslimah yang lain.. agaknya, selekeh kot.. orang kata tak profesional gitu....ada aku kesah? aku kesah sebenarnya.. ye lah, kite ni pelanggan,so layan la betul2 kat pelanggan, jgn la memilih sangat.. "oo..orang ni nampak xkaya..so, xyah tegur.." ada ke orang macam tu pemikiran ye..

Kite pun peniaga juga, kite pun tahu juga nak melayan customer..

Ada satu booth ni..aku nak cari ribbon untuk dijadikan barang untuk dijual di kedai la..Ni gambar ribbon yang aku singgah.






Yang ini menyirap ckit dengan orang yang menjaga booth ini.. Aku dengan semangatnya datang la ke booth ini, nak taya beberape mengenai ribbon ni..yang die ni terus xpandang aku.. da bagi flyer, terus die beralih arah ke customer yang lain.. mcm tu aje..aku duk tercangak ini, die buat xtahu aje.. aik! ni da lebih ni,, so, aku buat buat2 tangkap gmabar, kononnya tunggu la die layan aku.. pastu lepas aku belek2 ribbon ni, yang penjaga booth ni, dtg ke tempat aku belek2 ni, die datang ni.. " excuse me miss.." mcm menghalau aku la..rupenya, die nak tunjuk ribbon yang die ada tu kat custmer yang lain.. aik.. mcm tu pulak ek?? xpe2.. sabar2.. so, aku pun blah la...malas da...penat dan lapar.. balik ler awal ke rumah...lagi best!

p/s: Aku balik dengan hampa, sebab xbest...hehehe...penatkan den je marah-marah,,dapat dosa free..

0 comments:

Post a Comment