Wednesday, July 13, 2011

Ensiklopedia Solat

Ensiklopdia Solat yang aku beli dekat Along, aku dapat beli dengan harga yang murah..Harga yang sebenar adalah RM 100.00.. berbaloi kalau beli buku ilmiah macam ini.. tp belum start baca lagi.. ambil turn ye.. buku sebelum buku ni pun tak habis baca lagi seperti 'Aku Terima Nikahnya, Solusi 32 dan 33, Indahnya Syariat Islam dan terbaru GenQ..' Buku novel pun banyak tak baca lagi. Bila nak khatam ni.. Nak beli buku yang lain pulak..

Di sini, aku ada attach image gambar buku ensiklopeda solat ini untuk tantapan kawan-kawan.. Buku ini agak besar sedikit dari biasa. Contohnya seperti dibawah ni, tengok perbezaan buku ni dan buku yang lain..


Kan...!!??? besar kan... eloklah tu sama dengan harganya yang berpatutan.. Ada gambar lagi aku selitkan untuk melihat lagi isi kandungannya. 

Kebanyakkannya, ia melibatkan Falsafah, Saintifik, Feqah dan Saintifik dalam melakukan solat itu..Dari mendengar azan sehinggakan kepada sunat-sunat solat, makruh ketika solat, nifas, haid, wuduk, kiblat, aurat, zikir-zikir dan sebagainya. Dari pada buku-buku ini, kita akan memahami mengenai maksud, maknanya, saintifiknya, logiknya dan juga diselitkan gambar-gamabar untuk memudahkan kita memahami mengenai solat. Nak tengok lain, scroll la image di bawah ini.. 









p/s :  Siapa nak beli buku ilmiah macam ni dari Publisher Telaga Biru, PTS, atau Galeri Ilmu, boleh la hubungi saya melalui emel.. husna_molis@yahoo.com

4 comments:

  1. Assalamualaikum Cik/Puan Husna,minta kebenaran utk kongsikan gambar buku ensiklopedia solat utk tujuan promosi kat blog saya di http://orderbookonline.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Cik husna berapa harga buku ni.ya.terima kasih

    ReplyDelete
  3. rm100 puan.

    berminat, saya berikan free postage. :)

    ReplyDelete