Wednesday, July 13, 2011

Durian Belanda


Ini Durian Belanda.. Abah tanam di belakang rumah kat kampung ku, Bota Kanan, Perak. Hari tu, tumbuh sebiji, tp da busuk. Yang dapat satu lagi biji durian belanda.. Durian betul yang isi kuning da habis musim, so, tumbuh durian belanda pulak.. orang kata makan durian ni berangin ckit. aku rasa pun macam betul, sebab aku minum jus durian ni, asyik nak kuar angin aje..perut xberape sedap..ingin melepaskan gas sahaja..macam makan keledek..lebih kurang macam tu la..

Durian belanda ni sedap buat jus die.. Kakak sedara ku, kak mimi, ajar aku macam mana nak buat air jus durian belanda.

Bahan-bahannya:-
Ambil separuh - durian belanda (bahagi dua la..) - buang biji..biji die besar-besar..
fresh milk
gula
air
ais (sukalah nak letak ke x.. kalau letak jadi jus aisblanded)
* bland/kisar kan kesemua bahan itu...
* minum la sepuashati...SEDAP!!! 

*** PERINGATAN LA..minum sikit2 la..satu / 2 cawan, karang angin..hehehe



0 comments:

Post a Comment