Thursday, February 24, 2011

14 comments:

  1. salam... yg kad kartun ni saiz A4 3 fold kan?? pas tu sesuai utk 2 majlis trus kan?? emm.. utk 2 design awk spti kat ats tu.. blh buat 2 warna tema lain2 atas 1 card kan?? pakej harga mcm ner?? blh dapat contact number awk x?? senang skit nk tny...

    ReplyDelete
  2. my momopi: pergi ke laman blog saya moliscardgallery.blogspot.com
    kat situ ada harga dan kartun yang lain.
    nak tukar color, design dan sebagainya pun boleh. xde masalah.. :)

    ReplyDelete
  3. salam..saya nak tanya sikit, macam mana nak combine sketch yang berasingan tu jadi satu kad? kan ada 3 part utk design kad tu kan..macam mana nak jadi cantum 3 part jadi 1 kad..?hopefully dapat reply skali dengan tutorial..=)

    ReplyDelete
  4. NUR WANGI: sorry lambat reply, keje byk perlu disettlekan.
    saya xberape faham dengan soalan cik, xpe, saya cube explain mane yang saya tahu. okey, ini dinamakan template lipat 3 - ZFOLD. size adalah A4 (21X29.7CM)
    dari size tu bahagikan kepada 3 part iaitu panjang ye 9.9cm/9.9cm/10cm.

    1st untuk cover, 2nd, maklumat pengantin ATAU ape2 la nak letak, doakan ke terpulang. 3rd, untuk letak map.

    dan jadi 3 combination. hope betul la jawapan saya.. :))

    makesure setiap design perlu tahu size sebelum design. kalau lari size daripada size yang dikehendaki, design akan rosak, contohnya, terlebih besar ke atau terlebih kecil. itu yang penting. :))

    nak template kad ini? nanti saya bg kalau nak.. :))

    ReplyDelete
  5. salam..tanya sikit ye..mana awak dapat template kartun tu..cantik la..download dari mana ye?..maaf kalau byk bertanya..sbb minat..

    ReplyDelete
  6. cube buka link ini, http://www.wallcoo.net/holiday/valentine_lovers_valentine_couple_08/wallpapers/1920x1200/003_cartoon_vector_couple_lovers_ktqrj_2009.html

    kalau xboleh buka, beritahu saya. :)

    ReplyDelete
  7. @yang bertanya : http://www.wallcoo.net/holiday/Valentine_lovers_Valentine_couple_08/index.html

    ReplyDelete
  8. husna.. nk template.. email sy.. fazlinamanaf@gmail.com tau

    ReplyDelete
  9. macam mana nak beli template saudari?

    ReplyDelete
  10. vandal boyz, template ini ke? boleh emel kami, moliscardgallery.blogspot.com

    ReplyDelete
  11. terima kasih yee....walaupon saya tiada kaitan dengan semua soalan tapi saya bangga awak x sombong bagi ilmu..tahniah dik......semoga allah memberkati kerja adik...amin

    ReplyDelete
  12. boleh bagi design x?email idrisizuddin@gmail.com

    ReplyDelete