Sunday, February 6, 2011

FACEBOOK WILL END ON MARCH 15th!

Assalamualaikum W.B.T

Good morning. Selamat Pagi. Guten Tag dan Ohayo Gozaimasu.

Facebook nak tutup ker? Erm.. Aku sudah dengar ni tahun lepas lagi. Betul ker? Semua orang huru hara ni, macam mane ni nak contact dengan orang lama.. hehehe..

Betul la tu, kat situ aje la tempat komunikasi samada dengan family, kawan, ustaz, pemimpin, artis, rujukan, hiburan, infomasi terkini dan sebagainya. Kalo dan tak ada memang rasa sesuatu kehilangan..


Ni link yang aku ambik dari kawan aku di Facebook --> aku attach kat sini ye.. http://weeklyworldnews.com/headlines/27321/facebook-will-end-on-march-15th/

Penulis ni kata la kan : 


Mark Zuckerberg


Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa Facebook akan ditutup pada Mac. Kerana keadaan facebook makin tertekan dengan kapasiti yang tinggi. (Ayat akula..)

Facebook kini sukar dikawal dan perlu menamatkan kegilaan mengenai facebook ni.. (entah aku pun tak faham..dah create pastu nak tutup..bagi aku memang semua orang da gila pasal facebook ni)

Dia kate lagi la, start 15 mac ni, pengguna tidak akan boleh akses ke akaun facebook mereka lagi. Dan selepas itu facebook akan tutup web tersebut secara keseluruhannya.. (We will see.. what happen going after that day..)

Zuckerberg berkata keputusan itu menutup jatuh Facebook jadi sukar, tetapi itu dia tidak fikir rakyat akan susah hati. “Saya secara peribadi tidak fikir ia satu janji yang besar,” katanya dalam temu duga telefon persendirian. “Dan untuk berterus-terang, saya rasa ia untuk lebih baik. Tanpa Facebook, rakyat akan mempunyai pergi ke luar dan membuat kawan sebenar. Itu sentiasa sesuatu yang baik.” (Fikir-fikir balik, memang logik, macam aku la, duduk jauh dari bandar, kat facebook ni la jugak tempat luahan dan tempat mencari ragam kawan2..uhuhu.. itu aku la...) 

MENANDATANGANI “SAVE FACEBOOK” PETISYEN Di Sini


Itu dalam industri kewangan adalah mengkritik Zuckerberg untuk berjalan jauh dari francais multibilion dolar. Facebook kini mendapat pangkat sebagai satu daripada perniagaan-perniagaan terkaya di dunia, dengan ahli-ahli ekonomi menganggarkan nilainya pada sekitar 7.9 bilion. (dasyat kan.. die ada usaha dan die juga dapat hasilnya.. hasilnya dari kutipan dari advertising yang bayar kat die..satu dunia beb!!)

Facebook Corporation mencadangkan yang pengguna-pengguna membuang kesemua maklumat peribadi mereka daripada laman web itu sebelum 15hb Mac. Selepas tarikh tersebut, semua foto, nota-nota, pautan , dan video-video akan selama-lamanya dipadamkan. (nak buat mcam malas.. tapi gambar2 yang menarik tu, cepat2 la save, pasni xleh tengok gmbr2 sume tu..uhuhu)

Pape pun, kite boleh hidup tanpa facebook.. cari la alternatif yang lain.. :)))

0 comments:

Post a Comment