Monday, December 13, 2010

Jepundan

BAHASA JEPUN

Hajimimashite. Anata wa Unaku desu... tu je aku egat..hehehe.. sebab da lame xpratikkan balik bahasa jepun..rindunya...Disebabkan adik aku memasang dvd cerita jepun, hanazakari no kimitachi e, aku mengingat kembali aku pada kelas jepun aku dulu.. uhuhu...Bahasa Jepun dikenali sebagai Nihongo. 3 semester aku kene ambil kelas ni.. sebenarnya seronok masuk kelas jepun. kalo kita paham betul, memang best. sebutan pun lain. Orang jepun xpandai sebut 'L'.. tu pasal lah kalo nak sebut Malaysia kene sebut 'Mareshia'.. hehehe...

ni buku nihongo aku.. setiap semester ada buku jepun.. uhuuhu..

aku godek-godek balik almari aku, jupe la ini.. menterjemahkan tulisan rumi kepada tulisan jepun..uhuhu. ia di panggil Hiragani.. uhuhu


ni tulisan jepun kene tukar dengan tulisan rumi.. setiap satu perkataan atau tulisan jepun meliputi dua patah perkataan rumi. Contohnya: to mo da chi  maksudnya friend / kawan..


ni perkataan yang selalu digunakan.. so, sape-sape nak tahu baca la ini..uhuhu :)


0 comments:

Post a Comment