Friday, July 9, 2010

seminar dr. azizan othman

salam... 4 jult 2010 (ahad), aku g seminar dr azizan othman kat Wisma MCA kat jalan Ampang.. kene cas rm30 sahaja..so, aku saje je nak join..b4 this aku da join 2 seminar dr azizan.. satu harga rm 50 satu lg rm 350.. pendapat aku aku, seminar ni bagus tuk kite sbg anak melayu. xde lg orang melayu yang boleh berjaya dan kaya jika tiada usaha sendiri. masing2 dikurniakan bakat dan tidak ramai guna bakat seseorg tu untuk membuat bisnes sendiri..masing2 hanya bergantung dan berharap nak keje ngan kerajaan semata-mata.. tp kenapa org cina boleh keje sendiri dan berjaya.. melalui tarikh lahir juga tahu mcm mane nak tahu karakter seseorg tu.. bukan kurafat tp secara sains metafizik..tanpa kite sangka mmg bersangkut paut dengan diri kita.. lepas tu, tahu warna ape yg sesuai tuk kita, dan prinsip untuk kita berjaya.. jgn tiru org malas dan miskin, tp tiru orang yang berjaya dan kaya.. kite kene tiru, semua orang kene tiru..mcm itu juga, dalam segi agama, tiru para ulamak mcm mane nak mendekati Allah, menuntut ilmu yang berguna, akhlak yang mulia dan sebagai nya.. Billie lim ngan syed hussein al attas ada dtg seminar ari tu.. dierg seorg yg bilionnaire..yang berusaha tanpa berkeje ngan org lain.. seseorg tu kene ada pengalaman dan usaha..dan jgn takut pada kalah atau gagal..sebenarye gagal tu adalah satu anugerah yg patut kite bersyukur..tanpa gagal, kite xkan tahu mcm mane nak berjaya... Bilie lim ada kata, pendidikan kita hanya bersandar pada kejayaan sahaja...semua org takut nak menghampiri kegagalan. tp tanpa kite sedar, kegagalan la sebenarye tunjang kejayaan seseorg.. sape yg xnak gagal adalah org yang gagal sebenarye.. kite kene bersandar kan kejayaan seseorg tu bukan pencapaian tp bersandar kan pengalaman dan kegagalan.. aku bersyukur telah pergi seminar ni.. semua ni akan aku manfaat kan sampai aku berjaya.. insyallah... :)

0 comments:

Post a Comment